Selasa, 29 Desember 2009

Lebih Baik Shopping Online.



Dengan teknologi sekarang ni, kita dah boleh shopping online including buying panties or bra on the net.HAHA. But I dislike to buying those things on net takut terlebih size la tak muat la. Macam-macam lagi la. Lebih baik beli dress or tops ke ataupun seluar jeans. Aku nak rekemenkan beberapa site yang menjadi faveret site shopping online aku. YEAH!


01. Jessabell



Serius aku suka dengan dress-dress dalam site ni. Sebab apa? Ada dress untuk badan XL macam aku ni tak kurang untuk orang badan kecik cimolek tu. Sedih kan bila dah badan besar susah nak cari dress or baju yang muat T.T. But as for me, kegemukan bukan penghalang untuk melawa.hihi. Takat ni aku dah purchase satu dress dari site tu. Memang aku berpuas hati. Muat and comfortable. Tak la nampak sendat. Walaupun agak mahal la even cardigan sehelai dah RM30 if I am not mistaken tapi BERBALOI-BALOI order dari Jessabell.

02. Snazzy Sally



I love this site occay because Sally as the model is so cute. Yela. Bila model yang lawo pakai apa pun lawo so sangat mempengaruhi aku untuk membelinya.HAHA. Takat ni aku dah purchase dua items dari beliau; cardigan and a black tops. Sally ada 3 blogs; Snazzy Sally (new arrival items), Sally Sales (items promosi/diskaun), Sally's Closet (items second hands).

03. Bebel Nina



Memula aku masuk site ni dalam fikiran 'amboi.baju fesyen korea!!'. Dan of course la lebih mahal tapi berpatutan la. Kalau tak nak beli yang memahal bolah la masuk kat bahagian sales dalam site neh. Kat situ pilih je sales yang mana korang nak. Serendah RM25!! Aku masih tak berpeluang nak membelinya sebab takut tak muat. Tengok gambar dress dalam tu macam kecik je. Tunggu aku kuruskan badan dulu.HAHA.

04. Danie House



Nice. Nice. Nice. Itu je yang aku boleh boleh komen. Aku tingin beli salah satu tops dalam tu. But later la. Atau siapa leh belanja aku? HAHA.

Itu je site shopping online yang aku akan sentiasa tengok tetiap hari. Aku lebih suka shopping online sebab kaki pun tak penat kan nak kuar masuk butik semata-mata nak cari dress sehelai. And lagi satu aku tak berapa suka ada saleswomen yang ikut-ikut aku kat belakang bila aku syok menilik baju kat butik dorang then mulut pot pet pot pet kata baju tu sesuai untuk aku. Biar la aku self service!!

Selalunya baju yang dijual melalui internet lebih murah berbanding yang dibeli kat butik. Bayangkan satu dress MNG or Prada dah mencecah ratusan ringgit tapi you can find a better dress and affordable through online. Pendapat aku la, untuk apa pakai baju berjenama sebab orang tak kan tanya 'eh.u pakai baju jenama apa'. Tak kan tanya kan. Tapi mereka akan puji 'eh.berapa ringgit u beli baju ni.cantik la'.hoho.

Opsss. Kesian kepada para lelaki sebab takat ni aku tak jumpa lagi website baju lelaki. Ala. Lelaki bukan minat sangat pun kan kat baju.HAHA.!

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar