Kamis, 02 Desember 2010

[Review Movie] : Get tangled up with Rapunzel

Happy December.

Ok Ok. Dah seminggu tak updated blog. Blog is not my priority now. Sangat busy this week. Banyak kerja kena buat. Nak tweet pun tak ada masa. Just bukak Facebook and blogwalking sikit. Now I have a time to write at here again walaupun kerja masih banyak pending :'(.

Aku dah tengok dua kali movie Rapunzel ni. Aku tengok yang jenis bukan 3D. Kalau 3D tak ada subtitle. Kejap lagi jadi macam Alice In The Wonderland. Aku tak paham pape pun pasal cerita Alice 3D tu sebab English yang dia pakai macam pekat tak macam Rapunzel ni.hihi. Kalau aku dah sampai tengok dua kali memang best lah! Dua kali tengok dua kali jugak aku menangis sebab satu babak yang sama.

Aku paling tak boleh tengok babak part ayah Rapunzel tu tayang muka sedih sebelum nak lepaskan the light lantern. Kesian sangat aku tengok ayah dia. 18 years searching for his only daughter but he never give up. Babak tu tak penting pun dalam movie ni. Tapi yang tu jugak yang aku rasa paling sedih :'(. Part paling kelakar Eugene dengan kuda nama Maximus tu. Asyik gaduh je. Kuda tu comel ok. Mimik kelakar kuda tu memang menjadi walaupun kuda tu tak boleh cakap pape. Is still funny!


Rapunzel ni jenis musical sikit. Masa mula-mula part tu ada lah dorang nyanyi dua tiga kali. Ok. Itu boring sangat. Sabar je lah dengan musical dalam Rapunzel ni. Mungkin bagi orang lain best tapi aku jenis tak suka movie yang ada nyanyi-nyanyi ni. Tu yang aku rasa boring. Tu pasal aku jarang nak layan cerita Hindustan golek-golek kat atas bukit! - haha.

Suara hero dia?

Oh. My hero. Chuck Bartowski yang sangat sengal dalam TV Series Chuck - haha. Nama sebenar Zachary Levi sebagai Eugene/Flynn Rider dalam Rapunzel. Kat dalam movie tu cartoon Eugene dah cukup menggoda dan hensam. Dalam realiti pun dia hensem hoi. Tak caya pergi search nama betul dia dan tengok gambar dia :DD.

At the end. Haruslahh happy ending. Ini fairy tale. Mesti lah happy ending. Kalau fairy tale ada sad ending its won't be called as fairy tale anymore. Movie ni tak macam fairy tale lain yang pakai ayat jiwang tu besides they have twisted this story a little bit or more - haha. Baru nampak berbeza sikit daripada dalam cerita dongeng budak-budak tu :DD.

"Flower gleam and glow, let your power shine. Make the clock reverse, bring back what once was mine. Heal what has been hurt, change the Fates' design. Save what has been lost, bring back what once was mine."

Yang dah tengok berapa bintang kau nak kasi? Aku kasi 8 stars over 10 stars taw :D.

Selamat ber-tangle bersama Rapunzel.hihi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar