Jumat, 15 Oktober 2010

Bukan cerita smartphone.

[Ditulis semasa emosi yang turun naik]

Bipolar disorder - kejap happy. kejap sedih. kejap marah. Itulah bipolar disroder. Emosi tak menentu. Sekarang ni aku tengah mood happy sebab barang yang aku order online dah sampai selepas 5 hari menanti. At the other side masih lagi marah dan kecewa dengan perkhidmatan Pos Laju. Aku memang tak ada jodoh dengan Pos Laju. Ada je benda yang dihantar pakai Pos Laju akan delay. Wtf.
1. Barang tu hantar hari khamis 7.10.2010.
2. Sampai kat sini 8.10.2010. Tapi aku tidur waktu penghantaran dia. Tak dapat barang tu lagi.
3. Esok - 9.10.2010 call the center 1 300-300-300 untuk rekues penghantaran untuk kali kedua pada hari selasa minggu depan - 12.10.2010
4. Tunggu.
5. Finally hari selasa. Barang tak hantar langsung. Fucking. Aku tunggu dari pukul 10am sampai 5pm.
6. Call the center again. Dalam sistem memang ada rekues untuk penghantaran kali kedua. The CS already makes a report for it. CS tu kata Post Office aku kat sini will call me next morning regarding this issue. Fine.
7. They didn't call me at all at the morning. So I decided to self collect it at Post Office.
8. Yes. The parcel is with them. I successfully collect it. Petangnya, one guy from Pos Laju call me after I makes a complaint about this issue. So setel dah lepas aku dah confirm kat orang Pos Laju tu aku lah owner kepada parcel tu.
Apa kata anda terhadap perkhidmatan Pos Laju ni?

Ha. Barang apa yang penting sangat tu?

A phone. I bought a new phone through online from Sole Nazz. Phone lama aku dah kiamat. Screen totally gelap. So, ganti sahaja lah phone baru kan. Daripada nak hantar kedai baiki.hihi - sebenarnya gedik nak phone baru.

Ni ha phone baru aku. SE Naite J105i. Harga dia murah RM340 + postage fee.


Phone ni pakai concept Green Heart. Bagus lah tu kan. Hati aku pun dah makin hitam ni. kah kah kah.

Kelebihan :
Smooth scrolling on browser.
3G Phone. - sesuai untuk orang yang suka video sex. kah kah kah!
Multitask. - elok untuk aku yang bukak banyak apps dalam satu masa. Selalu bukak Snaptu, Opera Mini dengan Ebuddy.
Tak hang - tak tahu lah maybe baru beli. So tak pernah merasai hang dia lagi. haha

Keburukan :
Tak ada USB Cable dalam full set walaupun ada port untuk USB. Kena beli asing.
Keypad kecik weyh. Berapa kali dah silap taip. Damn.
Tak ada autofocus dengan led flash. Biasa sahaja camere dia. 2mp sahaja resoultion dia.

More details boleh baca kat GSMArena. Unboxing video tengok kat sini.

Ni kali pertama aku pakai phone Sony. Selama ni aku pakai phone Nokia. Mula-mula terkial-kial gak lah cari butang space dia kat keypad Sony ni. And nak lock keypad pun kena carik gak butang mana. HAHA~ Setakat ni aku tak tergoda lagi dengan smartphone - blackberry, iphone, HTC. Tunggu lah gaji aku 10k sebulan dulu. kah kah kah!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar