Sabtu, 13 November 2010

aku dah rogol abang Tumblr . opss.


Siapa tak kenal Tumblr? Salah satu platform untuk blog gak. Tapi Tumblr is more different from Blogger and Wordpress of course. 24 jam windows Tumblr aku ni akan sentiasa terbuka so do Facebook.LOL. Memang. Aku dah tahap ketagih dengan Tumblr. Siapa yang ada follow aku kat Tumblr or ada Facebook account aku. Memang tahu lah tahap ketagihan aku.

Disebabkan ketagihan ini dah tiba ke klimkas. Sampai dashboard Tumblr pun aku pergi ubah ikut cita rasa aku.

Sebelum ni Tumblr dashboard kaler biru gelap kan? Aku tak suka sungguh kaler tu. Tak ceria langsung.

Lepas dah rogol dashboard Tumblr. Akhirnya, hasilnya jadi macam ini. Bertukar ! Kepada lebih ceria. Pinky pink around dashboard. Bestnyewwww - haha.


Cara nak tukar dashboard dia.

Masuk link ini. Lepas tu pilih theme yang kau nak. Lepas tu install. Refresh Tumblr. Now you have your desire Tumblr dashboard theme. Yeah~

Bila dah ketagih sangat. Memang aku kasi teroka badan Tumblr ni sampai sehabis dalam.hihi. Banyak lagi benda best kat Tumblr ni actually. :DD. Contohnya kat dalam Directory tu semua list of Tumblr Blog yang memang awesome and worth to follow up.

Walaupun Tumblr ni tak ada tempat untuk comment section macam Blogger. But who needs the comment section right? Tumblr is all about reblog and reblog tanpa rasa bersalah.

Selamat ber-tumblr-ing.

p/s: dulu ingat Tumblr ni tempat upload gambar. Tak terfikir langsung Tumblr ni ialah salah satu platform untuk blog. Tumblr = Thumbnail - haha.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar