Jumat, 22 Juli 2011

macam mana nak masuk website warez-bb.org?

Sebenarnya untuk yang belum tahu lagi, SKMM dah block warez-bb.org sekarang ni. Perkara ni dah berlaku sejak sebulan lepas. Ada lagi 9 website download yang dah kena block sebenarnya. Warez-bb.org salah satunya [Berita]. Aku ingatkan semua orang dah tahu. Tapi masih ada lagi yang bertanya pasal warez-bb.org ni kenapa tak boleh buka.

Semua orang sayang warez-bb.org. Gudang terbesar untuk download movie, apps dengan games. Ada dua cara untuk membolehkan kau kau orang bukak website tu balik. Cara cara ni boleh digunakan untuk unblock semua website yang dah disekat.

1. Bypass proxy.
Senang sahhaja cara ni. Install software nama UltraSurf [link]. Pastu bukak UltraSurf setiap kali nak masuk warez-bb.org. Tapi susah nak download dari website macam Rapidshare dengan Megaupload. Nanti keluar message macam ni:

Selalunya terjadi sebab kita tengah share IP address dengan orang lain bila pakai software macam UltraSurf ataupun CyberGhost [link]. Kalau bernasib baik mungkin kau seorang sahaja user yang pakai IP address tu. Tapi possibilities untuk berlaku ialah 20%. Software macam ni cuma sesuai untuk stream video dari site yang kena block macam RedTube tu. HAHAHAHAHA!

Kalau tak nak install apa apa software. Boleh cuba website ni Masokis [link] atau Hide My Ass [link] untuk bypass. Cuma masukkan url website tu lepas tu tekan GO.

2. Tukar DNS.
Cari ni paling efektif. Tak ada masalah download. Boleh surf dengan suka hati. Tak payah susah payah nak buka software bypass proxy tu setiap kali nak buka warez-bb.org. hehe. Macam mana cara dia? Cara ni tak boleh pakai langsung kalau kau guna broadband. Aku dah test kat Maxis Broadband aku. Tak pass langsung. Dah test kat Streamyx. Boleh pass :)

Aku pakai windows 7. Pergi kat Start > Control Panel > Tekan Network and Internet > Tekan Network and Sharing Center > Sidebar : Change Adapter Settings > Right Click kat Local Area Connection. Kalau pakai wifi, righ click kat Wireless Network Connection > Properties.

Tengok gambar bawah ni lepas dah tekan Properties tu.



DNS lain yang kau orang boleh guna try tengok sini [link].

Nak tengok cara lain? Boleh rujuk artikel ni [link].

Aku jarang nak download movie dari warez-bb.org tu lah. Sebab aku tak ada account premium. Tak sedap lah nak sedut tanpa account premium. Jadi selalu download software atau game yang dorang dah crack sesiap kat sana. Movie movie aku suka download pakai mediafire je dan contoh faveret website aku ialah mediafire4u.com dengan mediafiremovie.org. Lagi laju dia punya transfer rate.

Senarai website download lain yang aku rekemen boleh rujuk entri ni[link]
Cara pasang subtitle boleh tengok sini ok?

Selamat mencuba yaaa!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar