Senin, 27 September 2010

Lets Troll with Foursquare!

Bosan.
Kau orang mesti tahu kan pasal Foursquare(4sq) ni kan? Ala yang boleh tweet location kau orang ke Twitter and Facebook. Tapi kenapa nak jujur sangat kan dalam tweet location tu. Kang ada stalker ikut kau sebab info dari 4sq baru kau tahu! HAHA~ Aku pernah lah jugak tweet current location aku ni kat mana. Last-last I get bored. Yela. Asyik Check In kat tempat sama jah. So I have this idea came out from my mind!

So I started to Check In kat oversea padahal ada kata Malaysia jah ni. Baru seronok beb. Kau tak rasa kelakar tapi aku rasa lulz plak.hihi. My first attempt was Meeting The Donald Trump. Hebat yo! Dapat lunch dengan Donald Trump sambil sembang hal donia dengan beliau! kah kah kah! Aku memang minat dengan Donald Trump ni. Of course sebab dia banyak duit. Siapa tak nak mendekati diri dia kan? hihi.

Then I try to Check In kat office Twitter. Nak jumpa big boss kat sana. Nak buat kontolversi kat sana. Tak dapat lagi the #newtwitter lagi. Haruslah aku nak tanya pihak atasan kat sana apa masalah username aku sampai sekarang pun dorang tak nak pilih kan. HAHA~ But I forgot that waktu US jauh beza dengan waktu kat Malaysia. Kan dah tak pasal-pasal aku dapat badge School Night sebab Check In kat Twitter pukul 3am - waktu US. kah kah kah!

Kau nak buat troll ni tak payah ada phone secanggih Iphone4G tu. Kau hanya perlukan sebuah lappy/PC yang ada koneksi internet. Sebelum tu sila sign up dulu kat 4sq sana. Lepas dah sign up masuk mobile 4sq kat sini. Walaupun untuk mobile view tapi boleh jugak for browser view yo! Thats the secret. Apa kau fikir aku sanggup bazirkan kredit aku untuk data usage ke untuk buat troll ni? hihi.

Jangan lupa kau kena tukar-tukar location dia baru dia jumpa venues yang kau nak tu. Contohnya kau tahu Twitter Office kat San Francisco so kau kena Change Location(7) kau. Kalau tak, sampai bebila 4sq tak jumpa Twitter office.

Tapi jangan selalu sangat Check In location tipu kau tu. Kang jadi fraud Check In plak. Lepas tu 4sq sana mark account kau as spammer. Jadi satu hal nak hantar email segala kat dorang untuk unsuspend semula your account. hihi. Kalau sampai kena suspend account. Jangan salahkan aku plak. Do it with your own risk! Apa susah buat lah account baru! yeeeehaaa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar