Selasa, 02 Februari 2010

Aku Cina Yang Pelik

Hahahahaha. Aku memang cina pelik. Cakap melayu tak pernah pelat. Fasih sungguh. Korang yang baca blog aku ni pun mesti pernah terfikir aku ni Melayu kan. Sebernarnya, aku dikatakan cina yang agak pelik sebab aku hanya layan novel cinta Melayu. Jarang kan lihat seorang cina baca novel Melayu. Tapi benar-benar wujud. Itu la aku. ;pp

Jom intai koleksi novel yang aku ada sampai takat ni :D

Aku minat baca novel sejak mula baca novel Ombak Rindu. Sesiapa yang lahir zaman aku mesti tahu cerita tu. Tapi dari aku darjah 6 sampai form 5 aku hanya suka baca novel yang dipinjam dari library sekolah. Aku agak kedekut masa sekolah.haha. Pernah sekali dua je beli novel masa tu.

*<--- Jiwa Merindu, Lakaran Kasih, Sambutlah Cintaku, Horizon Cinta, Andai Itu Takdirnya, Cinta Datang Lagi.--->

dan lagi.. *Ilham Hati, Ternyata Cinta

Sekarang ni aku dalam proses habiskan novel Ternyata Cinta dari Damya Hanna. Aku rasa tak membazir beli novel ni dari beli DVD Original Boys Before Flowers yang berharga ratusan ringgit tu. Download secara pirate sudah.haha.

Novel yang mendapat tempat kat sudut hati aku ni (cewahhh); Sambutlah Cintaku. Aku dah khatam banyak kali. Tak pernah bosan dengan cerita tu even novel tu aku beli time aku Form 1 kot.haha.

Sambil baca novel aku mengenali banyak perkataan baru. Apa kau ingat aku dah fasih cakap melayu, aku paham la ye semua perkataan melayu.hehe. Time SPM dulu BM aku A1 taww. Sesuatu yang boleh dibanggakan sehingga hari neh :D. Not all chinese can get A1 in Malay Language.

Seumur hidup aku kawan aku lebih ramai yang terdiri dari Melayu dari Cina. Why? Jiran aku Malays. Kawan sekolah sampai la kawan kat MMU Malays gak. Cina ada gak la tapi tak berapa nak rapat macam aku rapat dengan kawan Malays aku. Facebook lak ada 3 orang je kot kawan cina aku. Classmates, senior dengan ntah mamat mmu cina mana ntah add aku.wuakakakaka.

1Malaysia okey! :D
Lepas ni nak belajar bahasa Korea lak. Kata nak kawin dengan LEE MIN HO. :D

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar