Jumat, 26 Maret 2010

[Entri Bergambar]: Photo Manipulation

Kali ni aku nak bagi sikit contoh gambar yang menggunakan teknik Photo Manipulation. Semua gambar yang ditunjukkan dipercayai dihasilkan dengan hanya Photoshop. Sebelum itu, aku nak terangkan Photo Manipulation tu apa. Karang ada yang blur je masa tengok gambar yang bakal aku tunjukkan.

Photo Manipulation ialah memberi satu ilusi kepada orang yang melihat gambar tersebut.

Setiap Photo Manipulation di-edit menggunakan teknik khas. Bukan takat blur-kan supaya tak nampak kedut di muka atau warnakan rambut pada gambar. Tapi lebih dari itu. Mesti korang akan jerit 'WOW' selepas melihat beberapa contoh Photo Manipulation (:







For more picture of Photo Manipulation please visit NOUPE WEBSITE.

Aku pasti orang yang edit gambar-gambar jenis ni ialah manusia yang mempunyai otak seni bukan takat dalam melukis dan mewarna tetapi mempunya daya imaginasi yang cukup tinggi. Tanpa imaginasi apakah terhasilnya semua gambar tu? Tidak sama sekali.

Cuba bayangkan korang diberi gambar segelas minuman dan sekeping gambar lelaki tengah memancing. Dan korang kena gabungkan kedua-dua gambar tersebut menjadi sekeping gambar jenis Photo Manipulation. Jadi apa yang korang boleh bayangkan?

Sesiapa yang dapat bayangkan gambar segelas minuman dan sekeping gambar lelaki tengah memancing digabungkan seperti ini, mungkin kamu la manusia yang mempunyai imaginasi yang tinggi:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Semua gambar yang aku tunjukkan bukan aku yang edit. Aku belum sampai tahap tinggi tu lagi.HAHA.

credit to Photoshop Tips, Noupe Website, Wikipedia (Photo Manipulation)

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar