Senin, 15 Maret 2010

Sparkling Cursor (Blogspot)

Ramai sangat dah request tutorial ni. So, aku dah tak ingat siapa yang request. Memandangkan dah ramai sangat request, aku dengan bermurah hati buat tutorial ni. Tutorial ni aku amik dari Nine. Thanks dude (:. Apa itu sparkling cursor? Ala tengok je blog aku neh, sila gerakkan mouse korang tu ye. Nampak tak?

Klik pada warna yang korang berkenan. Korang copy-paste dulu kaler yang korang nak then pastekan kat dalam Notepad. Cara nak bukak Notepad; Start>All Programs>Accessories>Notepad.

Putih
Kuning
Merah
Biru
Hijau
Merah Jambu
Hitam

Lepas dah pastekan code yang korang nak dalam Notepad,then SAVE. Pastikan diakhiri dengan .js cthnya; pink.js
Then dah save korang upload dalam web hosting korang. Kalau tak de web hosting boleh upload kat Ripway atau Stormpage.

*Link File korang (dipetakkan dalam kotak merah)

Lepas tu copy link file js korang tu ehh. Gantikan Link File kat bawah neh dengan Link File korang sendiri okey.
<script src='http://carnine9.fileave.com/CursorRed.js' type='text/javascript'/>

Then, sila login ke Blogger > Layout > Edit HTML dan cari code <head>. Lepas tu pastekan code tersebut kat bawah <head> tu. Save template.

Tujuan aku tak bagi link untuk setiap file cursor tu sebab aku tak nak kehabisan bandwidth dan pape hal jadi kat file korang tu aku tak tanggung. Ditanggung sendiri. hahahahaha. Selamat mencuba ;pp

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar