Selasa, 11 Mei 2010

Wanita dan Facebook

Aku terbaca satu artikel menarik kat website AskMen. Website AskMen ni memang khas untuk laki pun untuk dapatkan tips percintaan, grooming dan sebagainya. Asal aku boleh tersesat masuk sana? Sebab aku ingin memahami jiwa seorang lelaki.haha.

Masa tengah syok-syok baca ruangan Dating&Love(ruangan faverat aku.haha) aku terbaca lah artikel ini; Crazy Things Women Do On Facebook. Ok. Memang 60% terkena batang hidung aku. Damn it.haha. Aku ringkaskan kat sini je k. Full article you can read it HERE.

1. Profile palsu
Lepas dah putus dengan boyfriend, perempuan akan remove/blocked bekas kekasih dia tu untuk menunjukkan dia protes akan perpisahan itu. Lepas tu pergi buat profile palsu semata-mata nak stalk Facebook bekas kekasihnya. Ok. Aku terbatuk kejap baca(tengah minum air Coke), aku juga pernah buat macam itu dahulu. Tapi sekarang tidak lagi. Oh mungkin akan berulang lagi.haha.

2. Gambar
Ok. Perempuan suka berposing. Lalu di-upload ke dalam Facebook dan tayangkan kepada satu dunia. Biasannya gambar yang anda lihat kat Facebook-nya tidak serupa dengan di realiti. Ok. Yang ni pun aku buat. Aku tak tahu kenapa korang boleh cakap rupa aku macam Alex Raja Lawak tu. Padahal orang yang pernah jumpa aku tak pernah nak kata muka aku macam Alex Raja Lawak tu.hoho.

3. Status
Perempuan suka updated status mengenai hubungan percintaan dia dengan kekasihnya. Asal gaduh besar je laju je updated. Nak meluahkan perasaan bagai kat status tu. Aku jarang tengok laki nak emo-emo kat status kecuali pasal bola.haha. Nak berbicara tentang awek sendiri kat status pun jarang sekali.

4. Gambar Melampau
Ok. Bukan gambar yang ada 18SX dan sewaktu dengannya. Maksud aku di sini gambar seorang perempuan yang beraksi seperti laga pipi, posing manja dengan lelaki yang bukan kekasihnya sehingga menyebabkan orang yang melihatnya membuat spekulasi sendiri.

5. Relationship Status
Perempaun suka buat relationship status yang palsu. Mereka akan meminta kawan perempuan mereka untuk "ber-relationship kat Facebook" Ini yang sedang berlaku kat aku. Relationship status aku ialah In A Relationship with Nur Afifah. haha. Oh~ Kami bukan lesbian. Kami hanya kawan biasa :D. Aku tak pernah tengok lagi lelaki "ber-relationship" dengan kawan lelaki mereka. Geli kot. pfft.
Amacam? Macam terkena batang hidung sendiri bukan. Tepuk dada tanya selera :D

post signature

Tidak ada komentar:

Posting Komentar