Selasa, 04 Mei 2010

Aku dah ada Tumblr.

Ini entri aku yang ke-400.


Ok. Akhirnya aku dah ada Tumblr.

Ha! Mesti ada yang tertanya kann Tumblr tu apa kejadahnya. Tumblr tu macam blog. Updated je pape dalam tu. But more fun than Blogger.haha. Boleh pilih macam-macam option masa updated tu. Sama ada nak updated quotes, text dan macam-macam lagi lah.

Memang ketagih dengan Tumblr sebab readers kat sana sikit je. Boleh updated pendek-pendek macam updated status Twitter tu.hehe. Siap boleh REBLOG fungsinya sama dengan Retweet. Tekan je nak REBLOG mana-mana entri orang lain, nanti automatik Tumblr kau tu akan di-updated.

Just Tumblr tak ada tempat nak komen macam Blogger dan Wordpress. So, kena pasang third party macam Disqus Comments tu. Kalau terer HTML boleh lah edit coding theme tu. Aku edit sikit supaya Tumblr aku ada identiti sendiri.haha.

p/s: Oh. I am currently so busy with my Final Exam. I will blog walking to your blog soon :D. Love you all ♥♥

-bye.

post signature

Tidak ada komentar:

Posting Komentar