Kamis, 08 Juli 2010

Unofficial Ending For Doraemon (fan made)


Ah. Aku semakin sibuk dengan Mid Term aku (yela tu sangat). Online pun kejap je. Check FB. Check Twiitter. Check e-mail. Off. Main game. keh keh keh. Bukan nak study pun. Banyak benda nak updated kat blog. Tapi macam malas jari ni nak taip.huh.

Oh. Berbalik kepada tajuk asal entri ni. Aku dah lama nak share Unofficial Ending For Doraemon ni. Kenapa unofficial pulak?

Actually begini. Fujiko, penulis/pelukis Doraemon ni mangkat sebelum beliau berjaya plan untuk tamatkan cerita Doraemon ni. So, fans fanatik Doraemon pun create lah satu unofficial ending untuk Doraemon. Maka ini lah hasilnya.


Aku touching giler tengok video ni. Ah. Memang meleleh air mata aku weyh. Lagi-lagi part Nobita cakap sorang-sorang dengan Doraemon yang duduk macam patung dalam bilik tu. Touching seyh. T_____________T

Actually ada 3 ending yang fans Doremon ni hasilkan. Tapi dorang rasa yang ni yang terbaik. Ah. Memang terbaik!

Aku tak harap pun ada ending untuk Doraemon. Sebab kebanyakan anime tak pernah ada ending. Contohnya komik Hajime Kindaichi. Sampai sekarang still tak ada ending. Masih lagi diterbitkan. Komik Conan. Sampai sekarang still budak. Tak tahu bila boleh jadi besar balik. Sin Chan tu dah berapa lama bertapak kat NTV7. Dari aku darjah 6 kot Sin Chan mula ditayangkan kat NTV7. Berapa ratus lah episod Sin Chan tu agaknya.

Doraemon ni cerita kanak-kanak. Haruslah happy ending macam dalam video itu. Last-last Nobita berjaya cipta Doraemon balik dan kembalikan memori Doraemon dengan dia.

Untuk aku. Biarlah Doraemon ni jadi legend dalam childhood aku. Ah. Aku membesar dengan kartun Doraemon. Kat rumah pun still ada komik Doraemon ni masa mula-mula terbit. Dah kuning dan kusam pun komik tu.keh keh keh.

Ok lah bye. Banyak benda nak hafal ni. Study last minute woi. Ke pergi layan video Ariel dengan Luna Maya atau dengan Cut Tari? kah kah kah.

post signature

Tidak ada komentar:

Posting Komentar