Minggu, 18 Juli 2010

Favourite Spot Aku Kalau Pergi Jusco

"Layan Jusco je?"

Damn it.
Kat Melaka ni popular dengan shopping mall Jusco, Tesco dan Mydin. Ouh. Tak lupa jugak Dataran Pahlawan. Giant kurang sikit. Aku tengok Giant tempat aku ni macam tak ada orang pergi je. Tempat parking pun lenggang. Anyway. Nak cakap pasal Jusco. Jusco yang dimaksudkan ialah Jusco Baru Melaka. Ala yang meletup akibat kebocoran gas itu hari sebelum nak rasmi tu.

Tapi aku lebih suka panggil Jusco Besar. Sebab Jusco ni terbesar kat Malaysia. Terbesar dan panjang bangunannya. Shit. Ayat sangat lucah di sana.

Ini antara faveret spot aku untuk bermaksiat jenjalan dan merayau-rayau.

Food Court

Benda first haruslah aku isi perut aku yang dah start berdansa segala ni. Gila kau. Tak kan nak pergi shopping tak makan pape. Kena pakai banyak tenaga beb kalau keluar shopping dengan perempuan ni sebab perempuan masuk satu kedai dah dekat sejam woi. Itu baru bab dia pilih dress. Belum lagi test pakai setiap dress yang dia pilih tu kat fitting room.haha.

Popular Bookstore

Lepas perut dah kenyang. Pergi Popular Bookstore dengan hati yang gembira.lalalalala~ Aku suka masuk kedai Pop ni. Sebab aku nak belek-belek novel dalam tu. Sesiapa yang pernah temankan aku pergi Jusco mesti tahu aku akan habiskan at least 2 jam dalam tu semata-mata nak tengok novel padahal at the end tak beli pape pun. Macam sial kan? HAHA.

Brands Outlet

Pastu, pergi Brands Outlet. 3 helai t-shirt kat dalam tu dah RM50. Kalau nak share dengan kawan, seorang RM16 lebih kurang. Tapi baju formal kat sana bapak mahal. Takat baju hitam putih tu dah RM70 satu set. Tak sanggup mak nak beli.keh keh keh.

Padini

Sebelah Brands Outlet tu ada butik Padini. Padini dengan Brands Outlet kalau tak silap aku under satu company. Tapi butik Padini nampak lebih elegan dan konservatif tempatnya. Dan harga pun 'elegan' sangat. T_T. Takat tengok-tengok boleh lah. Beli jangan harap. Ouh. Ada department kasut Vincci sekali dalam tu. Jlove mesti suka ni.kah kah kah.

Hinode Shop

Lepas dah puas mencuci mata dengan macam-macam jenis dress, pergi kedai hinode lak. Kedai ni jual semua barang RM5 kecuali teddy bear. Ada sekali aku hampir terbeli teddy bear ni. Kawan aku cakap kena tengok betul-betul harga dia dulu. Kalau tak aku akan perhabis RM30 untuk anak patung. Lahanat sungguh!

Lepas tu apa lagi masuk kedai lain lak. Apa kau ingat aku puas ke lepas masuk 5 tempat yang aku mention kat atas ni? LOL. Kalau boleh aku nak masuk setiap kedai kat Jusco tu.kah kah kah. Sampai aku migrain. Sampai kaki pun dah melecet akibat banyak berjalan. Maka aku akan pulang.miahahahahaha~

Nafsu shopping seorang perempuan sukar dibendung.

post signature

Tidak ada komentar:

Posting Komentar