Jumat, 22 Mei 2009

Cara Manual Membuat Print Screen

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.




Tutorial kali ni aku nak tulis cara manual buat Print Screen. Rata-rata antara kita memang dah tahu cara Print Screen ni tapi aku beranggapan masih ramai lagi yang tak tahu cara Print Screen ini. Tutorial kali ini tidak memerlukan sebarang software khas tapi apa yang diperlukan ialah aplikasi seperti Paint.



Cara-caranya ialah:


01. Pilih gambar yang ingin dicetak. Wallpaper desktop anda pun boleh di-Print Screen. Contohnya aku memilih untuk Print Screen wallpaper desktop aku:





02. Tekan butang PRINT SCREEN di keyboard anda:





03. Buka aplikasi Paint:








04. Tekan CTRL + V dalam serentak dan akan hasilnya akan menjadi begini:





05. Save Print Screen anda itu:





06. Selesai!


Kalau nak guna software untuk Print Screen aku cadangkan pakai software FastStone Capture. Pandai-pandai la ye nak crack software tu.haha.:06:


-Sekian Untuk Entri Kali Ini-:Onion48:


post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar