Sabtu, 30 Mei 2009

Memasang Top Posts (Artikel Popular) di Blogger

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.






Aku dah nak masuk MMU so aku nak siapkan tutorial banyak-banyak secepat mungkin.hoho. Baru sehari aku terbitkan entri Memasang Background Pada Flash Disk dan Folder Drive aku nak tulis etnri baru lagi. Top post yang aku maksudkan di Blogger ialah artikel yang pernah anda terbitkan di blog dan mendapat komen yang terbanyak. Kalau di Wordpress memang dah disedaikan widget ini yang berdasarkan jumlah berapa kali artikel anda dibaca.





01.Login ke Dashboard



02.Klik Layout > Add A Gadget > HTML/Javascript



03.Copy dan paste code di bawah ini ke dalam kotak HTML/Javascript


<script type="text/javascript">
function pipeCallback(obj) {
document.write('<ul style="text-transform: capitalize;">');
var i;
for (i = 0; i < obj.count ; i++)
{
var href = "'" + obj.value.items[i].link + "'";
var item = "<li>" + "<a href=" + href + ">" + obj.value.items[i].title + "</a> </li>";
document.write(item);
}
document.write('</ul>');
}
</script>
<script src="http://pipes.yahoo.com/pipes/pipe.run?_render=json&_callback=pipeCallback&_id=ff855e4f4d4a10fde1c2eb32074f99cd&url=http%3A%2F%2Fnamablog.blogspot.com&num=10" type="text/javascript"></script>



:11: Perhatian: Gantikan URL blog anda pada tulisan yang telah di-boldkan dengan warna merah. Nombor yang di-boldkan dengan warna biru ialah jumlah artikel yang anda ingain tampilkan pada blog anda.



04.Save dan lihat.



-Selamat Mencuba-:Onion48:



Via: Anang


post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar