Sabtu, 30 Mei 2009

Memasang Background Pada Flash Disk atau Folder Drive

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.



Entri kali ini aku nak berkongsi ilmu Cara Nak Pasang Background pada Folder anda dalam My Document, Hard Disk dan dalam USB anda. Pada asalnya aku dapat tahu pasal ni dari kawan MySpace aku, Aznoor. Thanks to him :16: sebab kalau tak sampai bila-bila pun aku tak kan tahu ada software ni.hoho. Ok la..back to topik again.


Sebenarnya senang je pasang background kat Folder anda. Ada dua cara. Satu hanya pakai Notepad dan satu lagi pakai software. Aku lebih prefer software sebab lebih senang. Tak payah nak pening pala edit satu-satu kat Notepad tu :Onion72:.




Nama software yang aku maksudkan ialah IESHWIZ Background Maker. Agak pelik namanya sampai aku pun ragu-ragu nak install software tu pada mulanya :09:.



01.Sila install IESHWIZ Background Maker (4shared) atau IESHWIZ Background Maker (mediafire) terlebih dahulu sebelum nak pergi ke langkah kedua ya.



02.Lepas dah extract software tu, klik je kat software tu. Tak perlu apa-apa instalation sebab software ni memang ringan dan tak makan banyak space kat Local Disk anda tu.



03.Then klik butang Next je la.



04.Then tick pada Modify Background Picture And File Name Appearance.



05.Klik pada butang browse untuk pasang gambar yang anda inginkan tu. Klik pada butang Text jika nak adjust warna text/tajuk file anda. Kemudian klik butang Next.



Perhatian: Gambar perlu la dalam format JPG. Aku sarankan pakai je format wallpaper desktop supaya nanti background anda tu tak kolaj.



06.Klik butang Finish.




07.Refresh My Documents anda dengan klik kanan pada tetikus anda.



08.Ta daa...lihat background My Documents anda tu.


Dah berubah wajah kan? Kalau tak berubah wajah sila ikuti langkah-langkah di atas lagi sekali ataupun Refresh My Documents anda tu.



-Selamat Mencuba-:Onion48:



Via: Djaloe


post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar