Kamis, 26 Agustus 2010

[Entri Bergambar] : Typography Design is Cool

Apa tu typography? Image yang penuh dengan tulisan sahaja. Tak kira lah tulisan tu typo ke. Tulisan terbalik ke. Thats call typography.

Style sial design-design yang aku tengah tengok ni. I feel so amazed to their artworks. Kalau aku yang design, mesti separuh siap dan mungkin tak siap langsung akhirnya. LOL. Lepas Photo Manipulation, giliran Typography Design lak menonjolkan diri kat dalam blog aku.miahahahaha~

Anyway, check it out some of the cool design of typography. I amazed all the artworks. Designer orang putih ni semua ada otak seni yang unik. Aku? Nahh. Zero art. T_T




















More pictures here..

Pada asalnya aku nak design macam ni konon-kononnya lah. Nak berlagak pro sangat kan. Sekali jadi macam hampagas. Damn it. kah kah kah. Last-last aku design benda lain. Tak pakai muka manusia. Tapi pakai tulisan sahaja ok! Gila kentang. Dekat 3 jam aku menilik-nilik tutorial dia sampai panas bontot aku.haha. Dan ini hasilnya.. (drum roll)

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-Teruju tak? Kah kah kah.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ok -.-. Aku tahu memang tak lawa. Itu je yang aku berjaya buat selepas duduk depan Photoshop sampai panas bontot.LOL. Buat ni pun dah 3 jam? Memang lah woi. Berapa banyak dah aku design, last-last yang ni gak yang terhasil. Yang lain semua aku dah masuk Recylce Bin.keh keh keh.

Tutorial boleh belajar kat sini. Sampai sekarang aku tak paham Step 11 dalam tutorial tu. Aku dah ikut sebijik buah dada tapi tak jadi langsung! Geram.

Tapi aku dah paham the whole concept cara hasilkan typography design ni. Tinggal nak masukkan creativiti dalam design masing-masing. Malangnya kepala otak aku ni gagal hasilkan idea yang sangat creative buat masa ini.LOL.

Tu pasal Assignment Cover Magazine aku tak siap sampai sekarang. Minggu depan dateline woi! Mampus. Ok. Dah siap! Dah submit pun.

This is the design for my Assignment Cover Magazine. I uses People Magazine as the example for create this since my lecturer ask us to use an existing popular magazine as our idea. Credit: All picture inside the cover page is all from Facebook and Google Image Search.

Why Ashton Kutcher? Because I created this after I finish watching Killers movie. I like him a lot in that movie.LOL!

Now kejar dateline untuk project Flash plak. T_T

p/s: aku bukan student design-designer ni. Harap maklum.

post signature

Tidak ada komentar:

Posting Komentar