Rabu, 04 Agustus 2010

Camwhore Dalam Blog Sangat Annoying

[Ini entri draft yang dah berkurun aku simpan]

Satu fenomena telah berlaku kat Malaysia. Terutama sekali dalam dunia blog Malaysia. Lebih-lebih lagi dalam blog seorang gadis remaja. Kenapa? Aku dah lama perhatikan perkara ini. Ye. Aku suka jadi pemerhati. Ada camwhore dalam blog. First..

Mari kita pahamkan apa kejadah camwhore tu.
Whore = Sundal. Itu yang Google Translate dari English kepada Malay.keh3.
Cam = Kamera. Itu yang Rojak Translate dari English kepada Malay.LOL.

*Picture credit to Pei-Pei Untalented.

Then kenapa dengan camwhore dalam blog?
Aku seorang perempuan. Asal masuk toilet je, betulkan rambut. Touch up sikit dengan bedak. Lepas tu amik gambar depan cermin toilet. Itu salah satu kejadian camwhore dalam toilet. Ada macam-macam cara lagi nak menyundal dengan kamera ni.opsss. Bahasa sopan sikit camwhore right?

Tapi kau nak camwhore pun agak-agak lah! Tak kan sampai dalam blog pun kau nak taruk gambar camwhore kau? Dari aku puji kau lawa. Aku terus kutuk kau hodoh nak mampus. Sebab aku dah naik muak tengok muka kau di setiap penghujung entry kau. MUAK. Tak habis-habis buat muka innocent habis lepas tu snap gambar. Upload masuk blog. Ingat comel sangat ke kalau asyik posing sama sahaja?

Ouh. Camwhore ni kan setiap posing pun sama sahaja. Nak tahu apa sebabnya? Sebabnya kalau posing cara lain, nampak kehodohan muka dorang tu. Tu pasal setiap kali snap gambar, mesti posing sama. Alahai. Aku muak dan menyampah tengok ok gambar-gambar camwhore dalam blog kau tu. Heh. Siapa kata aku jeles? Tidak yer. Aku dah cukup cun dan cantik sehingga aku tak sampai hati nak sundalkan blog aku dengan gambar-gambar aku.keh3. Perasan kau moi! Menyampah ai dengar. grrr.

Tak cukup dengan setiap penghujung entry mesti ada gambar camwhore dia tu, tambah plak sidebar pun ada. Memanjang sidebar tu dengan gambar dia yang semuanya posing sama. Yang tak samanya warna baju dan background dalam gambar tersebut.

Kau nak upload gambar kau sampai 1000 keping sehari dalam Facebook pun aku tak kisah lah. Sebab tak luak pun kalau news feed Facebook aku flood dengan gambar camwhore kau tu. Apa susah? Hide sahaja news feed kau. Tapi kalau kat blog mana boleh hide. Aku minat baca entry kau tu. Blog kau tu pun aku suka. Tapi bila dah ada gambar kau kat akhir entry tu, aku rasa macam sakit mata. Balik-balik posing sama. Boringggg.!

Aku tahu tu blog kau. Kau lah admin blog tu. Tapi kau tak kisah ke orang lain search gambar kat Google Image Search, lepas tu terpampang plak muka kau. Then dorang buat perkara tak senonoh kat gambar kau. Apa kau rasa ha? Kalau Facebook tu secure lah sikit. Sikit je aha. Yang selebihnya tak secure sangat pun. But at least kalau orang asing search gambar aku kat Google, tak ada lah keluar hasil dari album gambar Facebook aku.

Aku tahu lah blog kau tu blog personal. Tulis pasal life kau. Tapi perlu ke ada gambar kau menyemak kat entry kau? Padahal gambar kau tu tak ada kaitan dengan entry kau langsung.

Camwhore ni lagi satu. Dorang suka snap gambar dengan angkat kamera tu setinggi yang boleh sampai nampak bulu ketiak. Ini pengalaman aku lah sebagai salah seorang ahli Persatuaan Camwhore Malaysia. Sebab apa dorang buat macam tu? Sebab nak cover bahagian yang tak lawa tu. Lagipun snap cara macam tu nampak lebih kurus padahal badan besar seladang tak sedar diri.keh3.

Aku rasa aku ada cara penyelesaiaan untuk yang suka sangat camwhore kat blog ni. Caranya, kau buat entry khas pasal MY HOT AND SEXY CAMWHORE PICTURE. Lepas tu kat situ kau upload lah banyak-banyak gambar kau. Mesti best kan ramai kasi feedback macam ni "cun lah u ni. boleh kenal?" atau "muka macam miyabi je. u harga berapa satu malam?". Lepas tu sentap and melalak kat blog kata ada laki kurang ajar tanya macam tu. Padahal diri sendiri yang camwhore bagai, mana tak nya laki gatal batang nak tanya.keh3. Ouh. Jangan lupa gak jadikan entry tu sebagai entry sticky kat blog kau tu. Ha. Bagus tak idea bernas aku ni? Jarang aku dapat keluarkan idea sebernas ni.kah3.

Ok. Aku pun seorang perempuan yang suka camwhore. Everyone love to camwhoring but please don't makes people annoying with your camwhore picture with the same posing *sigh. Kasi lah gambar camwhore yg hot sikit. Camwhore gambar bogel ke. Baru orang lain tak annoying kan. Mesti ada yang simpan gambar kau tu sebagai kenangan. Paling tidak pun jadikan wallpaper desktop dorang.keh3.

Kang aku makin membebel makin ramai plak yang terasa dengan ayat aku. Takut ada plak yang berhati lembik dan butt hurt dengan statement aku nanti. Payah. Korang pandai-pandai lah yer mengubat hati yang terasa tu. Tak kuasa aku nak kasi penawar.haha.

p/s: don't misuse the term of camwhore. :D

post signature

Tidak ada komentar:

Posting Komentar