Kamis, 06 Agustus 2009

Mainan Zaman Kekanak Ribena

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.



Sejak balik cuti Mid Term haritu aku dok kemas bilik aku yang dah macam tongkang pecah neh and aku terjumpa :033::033: beberapa barang yang sangat-sangat la lama and dah berhabuk pun dari laci aku yang dah berabad tak pernah bukak sampai la bawah katil aku yang dah penuh dengan habuk blogger-emoticon.blogspot.com neh.hehe.

Barang yang aku jumpa ialah mainan zaman waktu aku jadi kekanak ribena riang
blogger-emoticon.blogspot.com dulu.hiksss..tak sangka beb jumpa balik mainan-mainan tu sebab aku ingat ma aku dah buang dah :01:. Aku rasa mainan-mainan aku korang semua mesti pernah main or pernah lihat unless korang ni lahir selepas tahun 90-an.hehe.:010::010:


01. Kad Snap, Happy Family, Old Maid dan Donkey.





Kad yang agak fames masa zaman aku sekolah rendah. Kalau tak, tak de nya aku ikat perut masa rehat dulu semata-mata nak beli kad-kad tu. Aku paling suka main kad Snap. Tak tahu kenapa. Kad ni aku main sampai aku form 3. Naik form 4 and form 5 aku terus lupa akan kad-kad tu.



02. Unknown Kad



hehe. Nama diberi Unknown Kad sebab aku tak tahu cam ne nak cakap apa jenis versi kad ni. Tapi kad-kad ni lebih kurang sama je cara main dia dengan kad-kad snap dengan yang lain-lain tu tapi tengok dari pakej dia pun tahu kan, kad Unknown ni nampak lebih baru dan menarik perhatian seroang kanak-kanak untuk membelinya. Macam tu la aku dulu. Beli-beli and kemudian esok lusa lupa terus.

03. Uno Stacko



Siapa yang tak kenal dengan Uno memang datang dari planet bukan bumi la jawabnya. Uno Stacko ni dah memang ada sebelum aku lahir sebab sebelumnya menjadi milik abg and akak aku. So dah agak berkurun la Uno Stacko ni tersimpan atas almari buku aku. Aku pun merasa gak main Uno Stacko ni. Bising siot bila jatuh. Selalu bawa Uno Stacko ni pergi sekolah bila dah habis peksa akhir tahun.hehe. Agak-agak Uno Stacko ni jual lagi ke tak eh? Kalau ada pun dah makin kecil dan mantap kan..

04. Saidina





Permainan yang agak best sebelum munculnya Monopoly. Siapa pernah main Saidina sila angkat mouse masing-masing. Aku ingat lagi masa aku jatuh bankrap lepas main Saidina ni aku nangis teruk. Aku agak cenggeng masa kecik-kecik tapi sekarang aku dah tak heran dah kalau aku kalah.hehe. Saidina yang aku ada ni paling lama aku rasa. Zaman 80-an punya. Entah dah berapa lama aku tak bukak Saidina ni. Kotak dia pun dah jadi berhabuk.uhuk.uhuk.

#banyak lagi mainan lain yang jumpa seperti permainan dam, snake and ladder. Terimbau kembali zaman kekanak aku. Sungguh riang blogger-emoticon.blogspot.com dan tanpa sebarang masalah.
#aku rasa korang pun ada kan mainan-mainan seperti aku kan. Sila selongkar semula stor bilik korang. Sure terjumpa segala "harta karun" yang dah berkurun lamanya.hehe.
#aku rasa kekanak zaman sekrang dah tak main kan mainan cam ni sebab dorang lebih suka mainan seperti Dota dan segala game online yang ganas-ganas :017::017:.

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar