Kamis, 29 Oktober 2009

Kad ATM CIMB Kena Tahan/Telan Oleh Mesin ATM Bank Islam

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.



4 minggu yang lalu aku pergi ke Melaka Sentral untuk hantar kawan aku balik Johor. Lepas dah settel hantar kawan aku tu aku pun pergi la cari mesin ATM CIMB sebab nak withdraw money. Aku nampak mesin ATM CIMB tapi tertulis pada screennya "OUT OF SERVICE". Sungguh kecewa masa itu. Then jumpa mesin ATM Bank Islam, semua dari luaran nampak elok je. Tak de tanda-tanda nak rosak.LUARAN JE OKAY!!:003::003:


Bila dah masuk kad ATM CIMB aku dalam mesin ATM Bank Islam tu screennya menunjukkan "MAAF KAD ANDA TELAH DITAHAN". What the hell??:026::026: Mesin tersebut telan macam tu je. Padahal nombor pin yang aku masukkan betul. Just tersekat masa dalam proses nak keluarkan duit. Duit tak dapat tapi kad kena telan 1.



Gambar di atas ialah mesin ATM yang telah tahan kad ATM aku dengan suka sukinya. Diambil pada minggu lepas masa aku baru sampai melaka. Bila aku lalu depan mesin tu je sure akan sumpah seranah kartumerahbagai dalam hati.hoho.

Aku telah berjaya renew kad ATM aku kat CIMB Batu Berendam. Tak perlu la aku tulis kat sini bagaimana sukarnya aku masa nak renew and selepas renew. Sebab past is past. I dun wanna talk bout it. Sebelum terlupa aku nak ucapkan terima kasih kepada kawan-kawan aku yang jadi tempat aku menangis bila aku tak jumpa jalan nak dapatkan semula kad aku.

p/s: kad ATM aku yang lama sekarang ni dah CLOSED and INACTIVE. Kini kad tersebut berada di CIMB KL(ibu pejabat). Harap dikau selamat di situ ye :001::001:.

Whatever it is, sejak kejadian hari itu aku dah tak percaya kan mana-mana mesin ATM kat Melaka Sentral and kadang-kala agak fobia bila masukkan kad ATM dalam mesin ATM sebab takut kad kena tahan lagi.hoho.

-Selamat Membaca-15

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar