Selasa, 19 April 2011

[Design Pelik] Jamban berharga RM19 ribu. Dipanggil high-tech toilet.

6,400 dollar of America. Kalau convert ke MYR berharga RM19k. Jamban ini dipanggil smart toilet. Kalau kat Jepun kau mungkin dapat tengok jamban macam ni. Orang Jepun sentiasa dengan cipta teknologi terkini. Tapi hanya orang orang kaya jah yang mampu pasang jamban ni kat rumah. Aku rasa kat public toilet tak mungkin ada!

Kalau duduk atas jamban tu, agak agak bontot aku keluar tahi emas tak masa 'melabur saham'? Agak agak bontot aku jadi emas tak kalau duduk duduk kat atas tu?



Siap ada touch screen yo. Nak ada music pun boleh sambil meneran keluarkan tahi. Ada MP3 connection. Ada FM radio. Boleh pilih jenis flush lagi tu. Tak ada lah pengguna boring nanti dengan jenis yang sama je ye tak?

Sebenarnya cover jamban tu, boleh buka pakai remote touchscreen tu. Kalau tak nak kau boleh set kan kepada auto buka. Kalau ada auto paip supaya tak payah cebok pakai tangan memang dah biasa. Aku pernah jumpa kat hotel sekali. hehe. Cuma smart toilet ni kau boleh tentukan suhu air yang kau nak. Nak yang warm? Nak yang cold? Semua boleh!

Seriously, aku rasa jamban ni jadi perhiasaan dalam rumah pun lawa juga tu. Jamban mahal cenggitu rasa sayang pula nak duduk. Tapi bila dah sakit perut, jamban apa pun rembat. Peduli apa jamban tu high tech ke low tech ke. Ye tak?

Dan video bawah ini ialah iklan dia. Boleh lah kau tengok fungsi lain jamban mahal ni. Iklan pun cantik hoi!



All picture credit to Cnet News

Tidak ada komentar:

Posting Komentar