Kamis, 12 Februari 2009

Tahukah Anda...??

Sila beri komen selepas membaca entri ini supaya penulis tahu kamu suka akan entri ini


Agak misteri tajuk entri aku kali ni:boy11:. Saje nak bagi korang rasa teruja untuk baca entri aku ni:boy14:. Ok la aku akan jelaskan kenapa dan mengapa tajuk aku cam gitu dan aku pasti selepas yang telah membaca entri aku akan tengok
betul-betul kesilapan blog korang:013:.

Mari ikuti lebih lanjut penjelasan aku kali ni :



Setiap blog mesti ada sidebar kan?? So adakah korang pernah terfikir blog korang berat sebab sidebar? Tentu ada dan tentu ada yang tak pernah terfikir langsung. Aku dah lama perasan perkara ni semasa aku tukar layout blog aku untuk kali ke dua:014:. Kali pertama tak nampak sangat tapi sejak pakai 3 kolumn punya template blog aku makin berat and slow.

Last-last aku terperasan sesuatu :

Sila klik pada image untuk besarkan.


Aku akan sentiasa melihat status tersebut untuk memastikan widget aku yang mana satu bermasalah semasa blog aku sedang mahu loading. Yang dah biasa chat dengan aku kat shoutbox tu akan perasan yang aku telah memindahkan shoutbox ke sebelah kiri. Sidebar aku yang sebelah kanan biasanya adalah untuk widget yang susah nak load and berat. Ni sebab blog aku akan laod sidebar sebelah kiri dahulu dan kalau sidebar sebelah kiri tak habis load jangan harap blog aku akan loading sepenuhnya.

Walaupun tak dapat selesaikan sepenuhnya masalah kelambatan blog aku load tapi sekurang-kurangnya aku dapat meringankan sedikit beban blog aku tu.

Jadi korang jangan lupa lepas baca entri aku ni sila perhatikan status yang kat kaki window korang tu. Jangan biarkan pembaca blog menunggu terlalu lama untuk blog korang loading:025::010:.

Notakaki: Penggunaan JAVASCRIPT yang banyak akan melambatkan lagi blog kroang loading, seeloknya kurangkan menggunkan JAVASCRIPT di dalam blog.


-SEKIAN UNTUK PENJELASAN PANJANG AKU NI-:Onion44:

Tidak ada komentar:

Posting Komentar