Sabtu, 11 April 2009

Cari Lagu Menggunakan Google Dengan Lebih Senang

Bagi yang nak cari lagu seperti dalam format MP3 sudah tentu anda sering kali mengalami masalah tidak menjumpai format yang dimahukan ditambah lagi masalah broken link. Aku sering kali mencari lagu di website seperti aimini tetapi kadang-kadang lagu yang aku nak tak ada dalam website tu.

Tetapi adanya search engine Google, kita mampu mencari semula lagu-lagu dalam format MP3 yang tersorok dalam mana-mana laman web dengan lebih mudah dan cepat. Bagaimana caranya?




Dengan menggunakan code berikut anda akan menjumpai lagu yang anda mahukan dengan pantas. Code di bawah ini akan memamparkan senarai directory di mana nama lagu yang kita search tu terdapat di sana:



Code Pertama:



- intitle:index.of + mp3 + "nama artis yang ingin dicari" -html -htm -php -asp -txt -pls




ataupun



Code Kedua:



- "nama lagu anda.mp3" -playlist -filetype:txt




Copy coding di atas dan paste-kan pada ruangan search Google seprti gambar rajah di bawah ini:







Contohnya aku ingin mencari lagu Sebenarnya Cinta dari Letto:



Aku gunakan code yang pertama dan aku pastekan pada ruangan search Google.






Hasilnya akan menjadi seperti berikut:






Bila dah klik akan keluar la serach Index aku pasal lagu Sebenarnya Cinta.






Bila dah klik salah satu pilihan tu, aku akan dibawa masuk ek website MP3 yang ada lagu tersebut.






Kemudian apa lagi klik la DOWNLOAD.



Kalau malas sangat nak copy code di atas, masuk je website Smacki apa yang perlu anda lakukakn ialah taipkan nama artis ataupun nama lagu tersebut di kotak serach pada website tersbut.



Aku sendiri pernah cuba cara-cara di atas dan aku akui keberkesanan hasilnya. Jadi mulai hari ini tak perlu la resah
:Onion44: sebab takut tak jumpa lagu yang dimahukan.



-SELAMAT MENCUBA-:Onion48:



Via: Cari Forum


post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar