Senin, 13 April 2009

Mister Linky

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.




Aku terjumpa sesuatu yang menarik kat blog
Eriyza, blog kegemaran aku sampai aku bookmark:Onion18:. Pada asalnya aku nak tulis entri lain tapi aku dulukan post ni sebab aku sangat teruja dengan penemuan yang baru untuk aku tapi mungkin bukan baru untuk anda. Kalau yang tahu apa itu Mister Linky mesti dah boleh agak aku nak tulis pasal apa. Kalau yang nak menumpang keterujaan aku mai la ikuti entri aku ni sampai habis:crab1:.




Pernah tak anda rasa penat bila ada blog minta anda link kan url dia. Mesti anda rasa leceh:Onion44: kan sebab kena cari balik post pasal Link Exchange di blog. Yang letak link kat sidebar pun mesti rasa serabut kan bila tengok link list makin lama makin panjang melainkan anda membuat scrool box pada link list tersebut. Jadi penyelesaiannya letak widget Mister Linky ni. Masih tak faham apa aku tulis ni? Meh tengok print screen ni:



Print Screen ni aku ambil dari post Link Exchange aku.






Kalau nak tengok live masuk link ni. Jadi lepas dah pasang Mister Linky kat blog mesti anda tak rasa leceh nak tukar-tukar link dengan kawan-kawan di blog.



Masuk website Mister Linky untuk tujuan pemasangan. Jangan lupa sign up dulu kat website tu baru anda boleh menggunakannya.


Caranya:
1. Sign in lepas dah sign up kat website Mister Linky.

2. Terus klik pada Wizard.






Kemudian..



1. Pilih jenis blogger.
2. Pliih jenis Mister Linky.

3. Dapatkan code Mister Linky anda!






:Onion53:Dan lagi satu mai tukar link dengan amoi kat sini. Tak kisah la yang pernah tukar link dengan aku sebelum ni ke tak isi je borang Mister Linky tu! Tanpa anda Mister Linky aku tu tak kan penuh. Kerjasama anda amat dihargai:Onion34:.



Notakaki: Sesuai juga untuk Classik Template dan dalam Wordpress. Jagi pengguna Classik Template dan Wordpress usah rasa ketingglan:Onion10:.



-SEKIAN MEMBACA-:Onion48:


post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar