Rabu, 29 April 2009

Kembali Semula Pada Blog

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.




Dah seminggu agaknya aku tak update sebab sibuk cari bahan cerita. Seminggu yang lepas aku dah kekeringan idea untuk tulis blog tapi itu cerita seminggu yang lepas. Seminggu yang lepas aku tak hilangkan diri pun dari blog aku. Walaupun tak update mana mungkin aku nak tinggalkan Peti Menjerit kesayangan aku tu.



Dan kini aku kembali dengan blog aku yang telah bertukar wajah. Kali ni aku guna template 2 kolumn je sebab aku dah mula bosan dengan 3 kolumn. Lagipun blog aku berat kalau kolumn banyak-banyak ni. Aku terasa blog aku kali ni lebih ringan daripada biasa. Aku dapat idea nak tukar blog aku jadi 2 kolumn ni dari blog Biskoot.




Template aku ni dinamakan Friends Forever. Aku download template ni dari blog iEn. Di sini preview design originalnya. Aku dah edit template dari iEn mengikut "nafsu serakah" aku. Tangan aku memang tak boleh duduk diam. Suka edit situ sana sini coding blog ni.



Aku nak kredit kepada Aznoor sebab sudi sumbangkan "tangan" dia untuk header aku kali ini. Sebenarnya tu la tangan dia:06:. Aku cilok gambar dia dari MySpace and edit pakai Photoshop kesayangan aku tu! Macam biasa aku akan pakai Magnetic Lasso Tool pastu pakai Blur Tool untuk hilangkan kesan tampalan pada gambar tangan tu. Sebab mencabar jiwa raga aku ialah aku tak berapa suke pakai Magnetic Lasso Tool dari dulu lagi. Pening woiii masa aku edit tu!:Onion21:



Ini contoh gambar asal "tangan besar" tu:







Aku kagum cara dia amik gambar tangan tu and cara dia edit! Aku harap ada gaya tangan dia yang lain untuk aku edit lagi:16: grrrrr. Thankx pada kamu sebab bagi pinjam "tangan besar" tu. Ada masa saya pulangkan balik.



Notakaki: Lepas ni aku rasa nak buat contest la. Any ideas?:10:


post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar