Kamis, 16 April 2009

Photo Editing Online.

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.




Di sini aku ingin menulis tentang website yang memberikan perkhidmatan mengedit gambar secara online. Siapa yang tak nak cantikkan gambar betul tak? Aku sendiri kadang-kadang guna efek blur untuk lawakan muka aku dalam gambar:Onion20:. Aku telah menjumpai beberapa website mengedit gambar secara online yang ingin aku kongsikan bersama di entri kali ini. Walaupun tak sehebat Photoshop tapi anda patut mencubanya jika anda tidak mahir atau tiada software Photoshop.





First Choice.
MyTheme.com


Ini merupakan website yang aku gunakan semasa aku belum lagi mengenali apa itu Photoshop. Tools yang berada di website tersebut juga lebih kurang seperti Photoshop. Paling menarik aku suke efek cube 3D. Boleh berpusing dan sebagainya. Bukan tu je, siap ada tutorial cara nak edit gambar menggunakan tools yang disediakan oleh website tersebut.



Second Choice.
Picnik


Aku sangat suka akan website ini sebab ianya mesra pengguna. Dalam website tersebut tedapat pelbagai font dan efek yang menarik dan menakjubkan yang boleh anda gunakan. Amat sesuai digunakan oleh orang seprti aku yang sukakan pelbagai jenis font yang menarik. Kadang-kadang aku terasa nak curi je jenis-jenis font dalam website tersebut tapi apakah daya Hak Cipta Terpelihara.haha.



Third Choice.
FotoFlexer


Website ni pun pernah aku gunakan suatu ketika dulu. Aku sangat sukakan shapes yang disediakan oleh website tersebut. Bila menggunakan website tersebut anda perlu banyak bersabar sebab untuk loading font dan sebagainya mengambil masa yang lama. Cukup menguji kesabaran aku tapi berbaloi aku menunggu.



Fourth Choice.
LonnaPix & PhotoFunia


LonnaPix ni ialah website yang menyediakan pelbagai frames untuk dihiasi pada gambar kita. Photo frames yang disediakan juga sangat menarik. Ada juga Face Effect yang membolehkan kita mengganti wajah artis kepada wajah kita sendiri. Bukan LonnaPix je yang ada perkhidmatan Photo Farmes tapi website Photo Funia mempunyai lebih banyak jenis frames yang boleh kita pilih dari sana.



Last Choice
piZap


Website ni merupakan last choice aku kalau aku dah bosan dengan keempat-empat website di atas. Aku lebih suke stickers yang disediakan oleh website tersebut. Masa untuk loading application pun sangat memuaskan!



Sebenarnya banyak lagi website edit gambar secara online. Kita hanya perlu rajin tanya Pak Cik Google. Yang aku terangkan tu semua website faverat aku bila aku malas nak bukak Photoshop. Lebih suka edit secara segera. Kalau nak software seperti Photoshop tapi tidak perlu bayar, aku cadangkan guna Photoscape ataupun Gimp.




-Sekian Unutk Entri Kali Ini-:Onion48:



post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar