Kamis, 21 Januari 2010

Blogger New Post Editor (Fungsi Baru)


Mungkin ramai yang tak tahu langsung Blogger dah perkenalkan Blogger New Post Editor. Aku tahu pasal ni melalui Kakak Lala.wuakakaka. Ok. Jom intai kelebihana New Post Editor yang baru ni.



Bagus. Blogger dah ada Jump Break function. Apa jadahnya tu? Fungsi dia macam Read More. Tak payah lagi pakai code Read More yang memeningkan kepala hotak tu. Just klik button yang aku dah bulatkan tu. Secara auto jadi la Read More korang (:. Aku terperasan, upload video dah tak ada. Ke aku terlepas pandang? Susah la cam ni nak upload video 3gp(video blue)wuakakaka.


Kacak betul tempat Preview Post tu. Jeles nyahhh tawww. Aku lebih prefer preview jenis lama.haha.


Kotak New Post Editor dah boleh diperbesarkan. Just tarik je ke bawah at the corner. Nanti jadi la besar macam dalam gambar tu. Lagi satu function baru yang diperkenalkan oleh Blogger.

Ok. Berkenan dengan fungsi baru New Editor? Senang je nak install. Tak payah pakai code. Hanya dua tiga click.haha.

01. Masuk Setting. Basic Setting.
02. Scroll bawah.
03. Pilih Updated Editor.
04. Save Settings.



Mudah bukan? Lepas tu cuba masuk New Post untuk merasai pembaharuaan yang Blogger lakukan (:

Kelemahan New Editor:
01. Tak support Greasemonkey. So, emoticon tak kan keluar kat New Editor.
02. Upload video tak ada kat Compose Mode.
03. Upload picture tak ada kat Edit HTML Mode.

Tepuk dada tanya selera. korang nak pakai yang mana satu. Aku prefer Old Editor.:001:

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar