Senin, 29 Desember 2008

Social Network Part 1

Sure korang dah pernah join mana-mana Social Network yang ada kat tenet ni kan?? Social Network yang paling glamer di kalangan remaja kat Malaysia ni apa lagi kalau bukan Friendster and Myspace. Tujuan aku tulsi entry ni bukan nak promote Myspace dengan Friendster aku or anyone. Kalau nak tahu apa aku nak tulis baca sampai habis. Pasti korang pernah alami macam aku alami ni.



Satu contoh perkara yang biasa berlaku kat Social Network ni bila kita dah approve friend request orang yang add kita tu mesti kita dapat komen lebih kurang mcm ni "TX FOR THEADD. KEEP IN TOUCH K AND COMMENT MY PICTURE". Keep in touch konon tapi bila hantar komen orang tu lak tak nak balas. Keep in touch pebendanya kalau mcm tu?? Tak kan add orang semata-mata nak tambah jumlah kawan je kot?? Aku cukup menyampah kalau mcm tu. Pastu suruh orang lain komen picture dia tapi bukan dia nak komen picture orang tu balik pun. Orang dah mengluangkan masa komen picture dia yang banyak and posing maut tu bukan nak komen back pun. Biar je cam tu.
Aku cukup pelik fenomena sebegini dah berlaku lama dah. Sampai kan aku sendiri kadang-kala terbabit sama dengan fenomena cam ni. Tapi aku jenis cam ni orang komen aku or picture aku, aku memang hit back dorang.
Fenomena lain yang berlaku sampaikan ada yagn sampai tayang body semata-mata nak dapatkan publisti. Pelik juga aku kenapa tak malu ke tayang body bogel tu?? Murah sangat ke harga diri tu?? Tempat Social Network ni dah mcm laman lucah dah. Situ sana sini banyak profile minah-minah yang tayang body. Kalau orang luar negara tak apa la juga. Tu dah jadi perkara biasa untuk dorang tapi ni orang Malaysia. Buat malu je jadi orang Malaysia kalau perangai dah mcm tu.
Dah la sekian sahaja umpatan aku kali ini.
-SEKIAN UNTUK ENTRY KALI INI-:pandaGeli_26:
Notakaki - Jangan terasa hati dengan tulisan aku ni. Hanya pendapat aku je- Peace -

Tidak ada komentar:

Posting Komentar