Rabu, 16 September 2009

Aku Hampir Mempercayai Scam Ini

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.




**klik image utk paparan lebih jelas*

Semalam aku dapat e-mail yang sebegini rupa. Macam scam or spam tapi macam betul je kan. Dia tahu aku ada dua akaun bank CIMB atas nama aku. Then dalam e-mail tu kata aku dah melanggar polisi CIMB sebab ada dua akaun atas satu nama. WTF kan? Aku hampir percaya dengan apa yang e-mail tu tulis.



Sebab nak cek sama ada betul ke tak, aku pung bukak la CIMB CLICKS. Tengok kedua-dua akaun aku tu tak kena block pung. Still teguh berdiri cantek mantap kat situ.haha. Then aku bukak inbox dalam CIMB CLICKS neh and baru ku tahu e-mail tersebut adalah fake semata-mata. Ini warning yang CIMB hantar kat aku. Diminita berhati-hati dengan e-mail yang macam aku dapat.


*klik image utk paparan lebih jelas*

Jadi aku sarankan kepada yang ada internet banking acc neh diminta cek betul-betul dulu sebelum nak bertindak. Aku hampir terkena. Kalau terkena habis la duet PTPTN aku dalam tu! grrrr...

#aku bukan la kaya sampai ada dua akaun bank. Sebab MMU aku ada dua akaun bank CIMB# :01:

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar