Minggu, 27 September 2009

Study Last Minute

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.





3 hari lagi aku dah nak start final exam aku 1. Ya aku berjaga 35 sehingga 5 6 pagi untuk study business management . Ya aku menghafal sampai muntah :008::008:. Ya aku telah menghidap penyakit sawan 21 Final Exam. Sebenarnya aku tak pernah study last minute tapi aku study LAST SECOND.haha. Ok ini ada tips unutk mereka yang study last SECOND.


01. Sediakan air rebus untuk vitamin hati
02. Masukkan garam secukup rasa untuk otak
03. Masukkan lada penambah perisa kecergasan otak
04. Masukkan ajinomoto untuk lebih sedap dalam exam hall.
05. Kemudian..
06. Masukkan nota ke dalam air rebus tersebut
07. Tunggu hingga masak.
08. Makan.

Itu resipi untuk jadi sawan Final
.haha. Ok stop the crap Tee Ngin Rui! Tips yang sebetulnya:


01. Untuk subjek yang melibatkan kira-kira, study formula dia. Hafal jalan kerja dia. Try buat satu dua latihan dari buku teks.

02. Untuk subjek yang memerlukan menghafal, salin semula nota tersebut sambil membacanya sekuat hati. Nescaya, akan mudah ingat. Percayalah. Aku melalak dua tiga hari ni untuk hafal nota bisnes.haha.marah3

03. Lecturer mesti ada bagi soalan spot kan. So cari jawapan untuk soalan-soalan tersebut. Sambil cari jawapan jangan lupa studynya sekali. Jangan cari jawapan then esok lusa terus lupa.

Tu je tips dari aku. Ajaran sesat betul kan. Ikut cara masing-masing kalau dah study last SECOND neh. Sebenarnya adalah satu bakat kalau study last SECOND boleh dapat 4 flat. Ada manusia macam tu ke? haha. Sila tonjolkan diri 36.

Video tentang Last Minute Studying Tips



and video di bawah ini ibarat aku. Study depan PC. Main tenet sambil study. Multitasking 29 kan.haha.



-Selamat Berjaya Dalam Proses Study Last SECOND-lulus

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar