Jumat, 25 September 2009

Kenapa Aku Ketagih Dengan Facebook?? #03

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.





Bertemu lagi di entri ini. Dah Part 3 dah aku tulis Kenapa Aku Ketagih Dengan Facebook. Anda masih boleh membaca PART-PART yang lain. Kalau tak baca pun tak pe sebab ini bukan la kisah sambung-sambung.hehe. Masih lagi berkaitan APPLICATIONS yang terdapat dalam Facebook. Kali neh moh tengok apps apa yang menagihkan aku terhadap Facebook.


01. Farm Ville



Pada asalnya aku memang tak minat langsung main game neh. Sebab aku tak tahu cara main dia. Then salah seorang kawan aku di Facebook, Tee Raza menyogok 30 aku dengan banyak gift dari Farm Ville lalu aku ketagih sudah dengan Farm Ville. Facebook memang banyak apps bercucuk tanam neh tapi Farm Ville antara yang paling fames di Facebook aku. Tiap-tiap hari ada je News Feed pasal kebun neh yang akan muncul kat Feed facebook aku.

02. Pet Society



Aku ketagih selepas melihat chokilala termain game ini. Sebab mengikut kata beliau, dia tak akan tertarik dengan mana-mana game dalam Facebook tapi akhirnya dia terjerumus ke dalam kancah GAME FACEBOOK.haha. Lalu aku apa lagi..menghidupkan semula pet yang pernah aku bela dulu. Siyes aku cakap. Main game neh kena banyak coin keki. Kalau tak, memang tak dapat nak hias pet yang dibela tu lawa-lawa secantek Miss Universe gila and hias bilik pet tu secantek bilik Donald Trump.6

03. Mafia Wars



Dulu punya menyampah main game neh. Sebab bunuh-bunuh. Aku tak suke.haha. Tapi sepanjang 4 hari cuti raya. Aku tengok akak aku syok main Mafia Wars. Tiap-tiap hari akak aku on lapppy-nya untuk main Mafia Wars. Entah dah bape lavel dia sekarang neh. Energy Pack dia memang banyak. Membuatkan aku ke-jelesan keplak di tepinya semasa syok menonton dia fight, do jobs kat Mafia Wars. So apa lagi, balik Melaka terus layan Mafia Wars. Sehingga hari ini aku memang tak reti main game neh. Aku pakai klik situ sana sini je.haha.13

04. Fungsi baru- Tagged



Fungsi baru dalam Facebook. Kita boleh tagged username Facebook kat status kita. Seperti yang anda lihat pada gambar di atas..hanya tambah @ and taip username yang ingin kita tagged. Aku suke siot dengan fungsi baru neh sebab ini akan lebih memudahkan aku dari menulis wall post satu-satu di facebook rakan-rakan aku.haha.

Sekian sahaja entri kali ini. Lain kali kalau ada game yang best-best kat Facebook akan aku tulis lagi. Sehingga berjumpa lagi SELAMAT MEMBACA.15

post signature


Tidak ada komentar:

Posting Komentar