Minggu, 13 September 2009

Yahoo Messenger 10 (Beta)

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.









Dulu aku pakai YM 8 (bapak old skool gitew) :003: sampai la aku tukar kepada YM 10, aku jadi tertarik padanya. Kali ini aku pakai YM versi 8 ke atas lebih dari 12 jam sebab selama ni install kejap YM 9 then balik kepada YM 8 (satu pencapaian) blogger-emoticon.blogspot.com. Aku tak berapa suke YM 9 sebab aku tak boleh nak sign in pakai YM 9. Kenapa? Tak tahu!haha. Kali ni selepas versi YM 9 muncul lak YM 10 tapi masih dalam Beta. Maybe ada lagi bug yang perlu dibaiki oleh mereka melalui YM 10.











Antara yang bestnya YM 10 ni, boleh tukar macam-macam bahasa. Ada 16 bahasa setakat ni. Kau nak bahasa apa? Pilih je dari senarai yang disediakan.







Fungsi terbaru yang YM 10 ada ialah tab updated. Bila contact list anda tu updated status YM mereka maka akan muncul la notis pemberitahuan tentang status mereka. Tapi bagi aku fungsi ini sangat la menyemak :013:. Bukan aku nak baca sangat pung apa status mereka.haha. Dengan kadar segera aku disabled segala updated dari contact list aku.hehe.:015:





**aku tak dapat buat print screen video call dengan Judinbo sebab lappy Judinbo tak support YM 10**(sila updgrade YM anda)hehe





Paling best sekali video call. Memang high quality la sebab aku dah try buat video call dengan classmates aku (tak sempat nak print screen gak). Tapi harus diingat bergantung pada kelajuan Internet anda jugak dan dua-dua kena ada YM 10.hoho.



Featured skin YM 10 masih menggunakan skin YM 9. Ini yang tak best. Sebab tak cool. Maybe mereka patut menambah lebih banyak skin untuk YM 10 supaya dapat memuaskan hati pengguna cerewet macam aku ni =_="



Dah berkenan pada YM 10? Sila sedut dari laman web rasmi Yahoo Messenger!.



Via: Eriyza



post signature



Tidak ada komentar:

Posting Komentar