Minggu, 15 Maret 2009

Ada Apa Dengan Twitter dan Twitter Fox?

Para pembaca sekalian, sila BERI KOMEN yang BERMANFAAT selepas membaca entri ini.








Ada apa dengan Twitter?
:crab1:. Kalau yang dah daftar kat Twitter aku nak ucapkan WELCOME TO THE CLUB:Onion20:. Kalau yang masih belum daftar Twitter seharusnya daftar kat Twitter sebab memang seronok. Kat entri ni aku nak tulis Apa Itu Twitter dan pasal Twitter Fox!


Notakaki: ADA SESUATU YANG ISTIMEWA MENANTI ANDA DI SINI!



First aku nak terangkan Apa Itu Twitter. Jangan salah faham ya, Twitter bukan blog tapi Twitter tempat nak update apa yang korang sedang lakukan or bertukar-tukar pendapat kat Twitter. Kalau tak paham gak apa yang aku tulis tu meh baca sedikit Intro pasal Twitter dari website TWITTER itu sendiri.




Twitter is a service for friends, family, and co–workers to communicate and stay connected through the exchange of quick, frequent answers to one simple question: What are you doing?




So dah faham apa itu Twitter tak? Kalau tak faham gak pergi la daftar dan alamilah sendiri keseronokan ber-twitter ni:09::09:.



p/s: Jangan lupa follow Twitter Amoi ya!



Sekarang aku nak tulis pasal Twitter Fox lak. Twitter Fox ni lebih senang nak digunakan berbanding korang update dari website Twitter sebab ada setengah kawasan loading website Twitter ni lambat termasuk kat tempat aku ni:Onion06:.



Mula-mula aku try nak download Destroy Twitter yang lebih hebat dari Twitter Fox tapi nak buat cam ne PC aku keluar warning lak pasal Destroy Twitter tapi PC lain tak ada lak. Itu yang aku pelik:crab1:.



Senang je nak download Twitter Fox ni. Apa yang perlu korang ada adalah: Firefox versi 2.0 hingga 3.1b3. Kalau korang menggunakan versi tersebut meh masuk Twitter Fox untuk download. Twitter Fox ni akan terus di-download masuk ADD-ONS Firefox korang tu. Sesudah habis download akan keluar huruf T kecil kat kaki window tu.



Cara nak pakai Twitter Fox ni:
Right Klik pada huruf T tersebut dan click pada Preferences pastu masuk kan Username and Password Twitetr korang tu. Ambil beberapa saat untuk login. Kalau dah login huruf T tu akan jadi kaler biru dan setelah itu klik sekali kat huruf T tu dan korang boleh la tulis apa-apa update dengan menggunakan Twitter Fox.



Notakaki: Aku dah ketagih dengan Twitter ni!



-Selamat Mencuba-:Onion48:

Tidak ada komentar:

Posting Komentar